poniedziałek, 12 sierpnia 2013

W indyjskim stylu

Jak się ma trochę przypraw indyjskich to z najprostszych składników można stworzyć ciekawe w smaku danie. Miałam dwie papryki i cukinię ( notabene jedna oryginalna papryka w kolorze ciemno-fioletowym, którą udało mi się pozyskać z przydomowej uprawy) i myślałam co tu dziś wyczarować. Nie miałam ochoty na nic mięsnego, wiedziałam, że dziś będzie obiad wegetariański. Otworzyłam więc puszkę czerwonej fasoli, dla koloru ale także aby było trochę białka, ugotowałam trochę ryżu, wyjełam moją magiczną puszkę z przyprawami indyjskimi i obiad gotowy.:-)




Przepis na 3-4 porcje:
ugotowany ryż- 2-3 szklanki,
1 cukinia,
2 małe papryki,
puszka czerwonej fasoli,
1 szklanka bulionu,
1 cebula drobno posiekana,
2 łyżki suszonej kolendry,
1 łyżka garam masala,
1 łyżka kuminu mielonego,
1 łyżeczka chili (lub mniej albo w ogóle jeśli się nie lubi ostrych dań),
1 łyżeczka kurkumy,
sól, pieprz, olej

Na dużej patelni zeszklić cebulę, wrzucić pokrojone w kostki papryki i cukinię i dusić 10 minut. Dodać wszystkie przyprawy i podlać bulionem, wrzucić fasolę i ryż i dusić, mieszając 5- 10 minut i podawać.
Jak zostanie, można podgrzewać ale dobrze smakuje też w temperaturze pokojowej.

Smacznego!

Kuchnia indyjska II Warzywa psiankowate 2013

2 komentarze:

  1. Pycha! danie idealnie dla mnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe danie z indyjską nutą. Witam w mojej akcji Warzywa psiankowate i proszę o więcej takich przepisów ;) Może wyczarujesz coś z bakłażanem w roli głównej.

    OdpowiedzUsuń

Witam, bedzie mi miło jak cos napiszesz:-)